Jakarta post 3 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu Jakarta post 3 - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu

Jakarta post 3

Door: Ien, Sas en Tristan

Blijf op de hoogte en volg Ien, Sas en Tristan

08 April 2012 | Indonesië, Jakarta Pusat

Het is net zondagmiddag geworden en ik zit gezellig naast Daphne, die Duits is maar in Utrecht woont en hier is voor haar studie, te typen aan het laatste of eennalaatste reisverslag. De rest is weer naar 1 of andere mall, maar daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Het woord treurig benadert mijn gemoedstoestand nog het beste. Treurig over dat alles weer voorbij is en dat het misschien weer heeeeel lang gaat duren, voordat we weer zo'n kans krijgen om zo lang weg te gaan. Reizen zit echt in ons bloed en we merken dat Tristan ook besmet is. Hoeveel hotels hebben we al wel niet gehad en hoeveel lange wandelingen in wisselende weersomstandigheden, van kletsnat tot snikheet. Hoe vaak hebben we wel niet van alles moeten improviseren in het kader van een plotselinge trip, wat hem lang niet altijd ten goede kwam qua benodigde rust en stabiliteit voor een opgroeiende peuter. Maar ongelooflijk hoe het mannetje alles ondergaan heeft.
Nadat we in Ubud afscheid hadden genomen van Bart, Chrisje, Joris en Meike met o.a. een Bintangclub afscheidsdiner, waar wij door onze dames in allerlei potsierlijke posities gedwongen werden tbv wat compromitterend fotomateriaal (waarmee zij trouwens ook bewezen niets te begrijpen van de diepere filosofie achter het harde Bintangbestaan), togen wij naar Sanur, waar we nog 2 heerlijke dagen in een resort doorbrachten. Lekker dobberen in de zee of het zwembad en lekker eten natuurlijk. Ik zal wel nog weer wat aangekomen zijn.
En nadat we op het laatst nog net op tijd de paspoorten terug hadden ontvangen van een man van de Immigrasi met onze visa extensions erin gestempeld, namen we gisteren het vliegtuig naar Jakarta, waar we nu weer zitten in hetzelfde schattige guesthouse van een maand geleden. Wederom werden we hier met open armen (en heerlijke Indonesische koekjes) ontvangen door Elizabeth en dat gaf ons wel weer een warm gevoel.
Gisteravond weer gegeten in de Ayam bakar place aan de overkant, waar tot onze enorme verbazing de jongen in de bediening mijn naam nog wist: "Aaah, Mr. Sasa, how are you?!"
Nu had ik wel gekletst met het enorm leuke team van dat tentje vorige maand, maar dat hij mijn naam nog wist....
Het zal ook wel schelen, dat we de enige toeristen zijn, die daar altijd komen, want we logeren in een echte volkswijk van Jakarta, waar nauwelijks toeristen zijn. En diegenen die er zijn, pakken alleen maar de taxi naar het toeristische centrum van Jakarta.
Voor diegenen die ons komen halen (Lizette, John...?) dit is ons vluchtnummer en aankomsttijd:
EK 147 (Emirates uit Dubai), aankomsttijd 13.30 u. dinsdag 10 april.
Bah! Het zal zeer zwaar worden thuis de eerstkomende tijd....

• 08 April 2012 - 09:20

Yolanda Reisner:

helemaal waar

Goede vlucht

welkom di belanda

• 08 April 2012 - 11:11

Sander, Eva En Julia:

Gelukkig is er Ajax en zijn de spinnen een stukje kleiner hier. Goede vlucht!

• 08 April 2012 - 13:26

Angela:

Hey globetrotters,

ja helaas, het zal niet mee vallen om terug te keren naar de 'sleur' van het dagelijkse bestaan in je eigen land. Jullie hebben wel iets moois en bijzonders om naar terug te kijken.....
    En wij hebben op afstand van jullie reisverslagen en foto's mogen mee genieten, ook wat waard :-).

Xander ligt voor de 3e keer dit jaar ziek op de bank, maar ook dat gaat weer over. Alles is zo betrekkelijk in het leven.

Geniet nog eventjes van al dat moois!

Liefs,
    Angela en Xander