Silent seals - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu Silent seals - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu

Silent seals

Door: Ien, Sas en Tristan

Blijf op de hoogte en volg Ien, Sas en Tristan

22 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

Zo even wat tekst bij de plaatjes. We zijn inmiddels op North island aanbeland, maar ik bedacht me dat ik nog wat achterstallig tekstonderhoud had.
Zoals de foto's wellicht laten zien hadden we een bijzondere ervaring in Kaikoura. Dat plaatsje is vnl. bekend vanwege whale watching, maar om nou honderden dollars weg te smijten zonder dat je een spotgarantie had vonden wij wat overdreven.
Ook probeerden ze ons wat geld in hun economie te laten pompen door met een bootje de zee op te gaan om seals van dichtbij te bekijken. Maar wij dachten dat lekker zelf te doen en wel te voet.
Nou een doorslaand succes!
Eerst een schitterende wandeling heuvel op heuvel af door koeienterritoria en langs sfeervolle wandelpaden.
Nadat we een steile afdaling achter de rug hadden kwam er een heftig wandelstuk langs steile rotsen aan de ene kant en de zee aan de andere zonder een pad van betekenis er doorheen. Dat was dus pootje baden over gladde rotsblokken zonder dat je af en toe goed zag hoe diep het water was en als je beschutting zocht aan land grijnste een steile rotswand je toe, terwijl het gras driftig van nee schudde.
Ien leverde heldendaden af door Tristan over deze door de natuur neergelegde hindernissen met kloeke pas heen te dragen en mijn strandsandalen mompelden af en toe terwijl mijn voet naast de sandaal gleed: had je er niet slimmer aangedaan door stevige wandelstappers aan te doen, vriend?
Maar al spoedig volgde de hoofdprijs.
Plotseling stuitten we op een zwijgend groepje zeehonden, die verspreid over wat rotsen lagen uit te wasemen. We konden er voetje voor voetje dichterbij komen totdat we op zo'n 10 meter afstand waren. We stonden bijna tot de knieen in het water maar het was heel bijzonder. Ze bekeken ons af en toe nieuwsgierig maar meer niet. En zolang we maar stil waren vonden ze het wel best.
Het was een mooi moment.

• 22 Februari 2012 - 18:23

Yolanda Reisner:

Al een echte wereldreiziger jullie zoon. Nice pics

Yolanda

• 24 Februari 2012 - 16:28

Arno:

Hallo daar, mooie plaatjes weer.
    Wij zijn ook op reis geweest.....naar Valkenburg. Daar hebben ze ook 1 berg en het landschap is vergelijkbaar met foto 289. Dus we klagen niet.
    Geniet, en tot het volgende verslag.