Sydney Houston - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu Sydney Houston - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu

Sydney Houston

Door: wunders

Blijf op de hoogte en volg Ien, Sas en Tristan

20 Januari 2012 | Australië, Gold Coast

Na 4 dagen Whitney keurig aangekomen in Tweed Heads aan de Gold Coast. Afgelopen nacht in de auto geslapen want we waren er te vroeg. Ien reed als een (veilige) duivel en weigerde onderweg te stoppen voor een overnachting dus hebben we voor even aan een zwerversbestaan geroken.
Sydney is groot en duur. En duur. En o ja, duur. Had ik al duur gezegd? Maar wel een hele aangename mooie stad. Eerste dag lekker rondgelopen op Bondi Beach. Hip en THE place to be. Het was nog niet erg zonnig maar wel warm en Tristan kon al lekker in het zand ronddartelen. Qua zandkastelen is het nog niet helemaal Rem Koolhaas maar hij was tevreden en daar gaat het om.
De dag daarna de heerlijke rust opgezocht van the Blue Mountains. Verbazingwekkend hoe je zo dicht bij een miljoenenstad opeens zomaar in een natuurgebied terecht komt waarin absolute rust en eenzaamheid heerst. In de 19e eeuw dachten ze dat dit het einde van Australie was voor de kolonisten, onwetend nog van het feit dat er nog een slordige paar duizenden kilometers naar het westen lag.
En dan....tja...het ultieme cliché, maar toch....The Opera House. Wat een schitterend bouwwerk. Wel niet zo mooi als Tristan's Bondi Beach zandkastelen, maar pfiew, je weet gewoon even met je houding geen raad als je zo ploep vanuit de parkeergarage, die overigens schreeuwend duur is (of had ik daar al iets over gezegd?), tegen die gepelde reuzensinaasappel oploopt. En dan iets naar links kijkend the Harbour Bridge, de grootste arkboog brug ter wereld. Wat een pracht en praal op een vierkante kilometer. En doordat het ook schitterend zonnig weer was, blonk en schitterde alles toeristvriendelijk in de hete zon.
Verder alles geregeld voor de nabije toekomst in een internetcafe en nu lekker de zontoerist uithangen aan de Gold Coast.

• 19 Januari 2012 - 21:58

Arno:

Zo te zien wordt jullie avontuur steeds vervelender.
    Misschien helpt het als je weet dat het hier pest weer is.
    Wij weer gewoon uitkijken naar 2 dagen weekend.

Hè geniet verder van de belevenissen.

• 20 Januari 2012 - 07:28

Peter N:

Volgens mij missen jullie het kleine fijne maar natte, winderige en kauwde Nederland waar de één na de ander plat gaat, het is griep aan de lopende band hier haha pff. Geniet ervan mensen een leuk stukje weer en groetjes van ons allemaal.

• 20 Januari 2012 - 13:13

Ingrid:

Dus toch Sydney geworden uiteindelijk?? Heel veel plezier aan de oostkust! Als je nog een goedkope car rental zoekt voor NZ, ACE heeft goeie deals! Geniet van je vakantie:)

• 23 Januari 2012 - 08:06

Michel: