Kangaroo hoppen - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu Kangaroo hoppen - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu

Kangaroo hoppen

Door: Ien, Sas en Tristan

Blijf op de hoogte en volg Ien, Sas en Tristan

01 Februari 2012 | Australië, Kingscote

Vanuit Brisbane naar Adelaide gevlogen, waar we onze 2e rental car ophaalden en met de ferry naar Kangaroo Island vertrokken, waar we 5 dagen blijven. En wat een heerlijke rust na de grote stad. Op een oppervlakte van zo'n 140 bij 40 km. wonen er slechts 5000 mensen.
Op de eerste de beste dag op een snikhete zonovergoten zonnebrandverwekkende dag meteen al een hele aardige familie ontmoet, Wayne, Jo en hun 4 kinderen. Wat een lieve mensen. We hebben de hele dag bij het zoutwaterzwembad aan de zee met elkaar doorgebracht en tegen het eind van de middag vroegen ze of we al plannen voor de tea hadden. Wij dachten dat ze nogal ambitieuze ideeen over ons hadden en dat we elke dag een high tea organiseerden, maar dat bleek niet het geval te zijn. Tea is hier dus gewoon het avondeten. Maar we hadden geen plannen dus organiseerden ze onmiddellijk een BBQ voor ons, waarbij we voor het eerst haai en kangaroo gegeten hebben. Ontzettend lekker!
We hebben ook nog 2 dagen doorgebracht in Flinders Chase. Dit is 1 van de belangrijkste parken in Australie. De eerste dag een nogal vermoeiende, vooral voor Tristan, wandeling naar adembenemende uitzichten in Snake Lagoon ondernomen. Ach ach wat een dapper kereltje is het toch. Eventjes gedreind en ook gedragen maar ook lang gelopen. Grote bewondering. Hij is tenslotte net drie!
De 2e dag was heel bijzonder. Schitterende rotsformaties bij Remarkable Rocks en als klapstuk rustende (maar volgens mij werken ze nooit!) zeeleeuwen gezien met kleintjes aan de rotskust.
Op de terugweg werden we in het park op aangename wijze frequent dwarsgezeten door van het asfalt uit plasjes drinkende kangaroos. We konden tot op 2 meter komen. Schitterend.
Nog niets geregeld voor het vervolg behalve dan natuurlijk wel de vlucht naar Nieuw Zeeland op 7 februari, maar voor die tijd zien we wel. We rijden langs de zuidkust naar Melbourne, maar hoe snel zien we wel.
Verder iedereen bedankt voor de warme en fijne reacties. We lezen ze heel graag, dus blijf ze plaatsen.
Sander, hoe zijn de vooruitzichten? Blijven we het hele seizoen met een B team spelen of hoe zit het? Misschien moet de medische staf wel vervangen worden. En met moeite: alle irritante kakkerlakken die dit lezen, gefeliciteerd grmmbl.

• 01 Februari 2012 - 08:02

Annemarie:

Hee gaat goed lees ik erg leuk die verslagen.
    Wij zijn net met Ella terug uit Zuid-Afrika en ook dat was een fantastische reis.
    Als wij een eind moesten lopen dan nam ik Ella op mijn rug, want dat kun je heel lang volhouden. In ons geval kan Johan slecht tillen, want die heeft een hele slechte knie in jullie geval zal jij wel last hebben van je nek. Wij dames kunnen de kids dan heel goed op de rug dragen. Tip voor de lange afstanden. Fijne reis nog
    Groetjes Annemarie

• 01 Februari 2012 - 08:43

Femke:

LeukLeukLeuk! Heel veel plezier! Ik word iedere keer helemaal blij van het mailtje die ik binnen krijg, dat jullie weer een verslag hebben geschreven :)
    Nerderland is koud! gister was het sochtends -5 en vanacht zou het zelfs in het noorden -10 zijn geweest. Er word in sommige plaatsten al op natuurijs geschaatst. Dat is eigenlijk het enige leuke ;)
    Groetjes!

• 01 Februari 2012 - 10:16

Lizette:

Laat de enige troost zijn dat de temperatuurmeter hier vanmorgen om 8:00 uur -6 aanduidde :-) dan ben je de nederlaag veroorzaakt door de winterproof kakkerlakken zo vergeten :-)

• 01 Februari 2012 - 16:35

Sander:

El Ham gaat niet, Narsingh komt niet, Boerrigter kan niet, Sulejmani voorlopig ook niet, van Gaal snapt het niet, de supporters mogen Sturkenboom niet en dan mag ik gezellig naar FC Utrecht met min 10. Zal wel weer een risico wedstrijd zijn. Mag bier waarschijnlijk ook niet.

• 01 Februari 2012 - 22:02

Linda:

X

• 02 Februari 2012 - 15:51

Pascal :

gaaf hoor die zeehonden en kangaroes.

ik zou er ook wel heen willen. Vooral nu!
    het hartstikke koud hiero in Nederland.

voor de rest fijne vakantie. Ik ben benieuwd naar het volgende stukkie.
    ohja sas ik hoop dat je al een beetje bijgekomen bent van het verlies.
    het is tog 4-2

• 03 Februari 2012 - 16:05

Jola:

HoHo, die zeehonden zijn watervlug, beter kom je ze daar niet tegen.
    Ik hoop dat jullie niet door het noodweer getroffen zijn, dat is hier op het nieuws. Het skypen geef ik maar op, Ien, ik bel je twee keer per dag, maar er komt nooit verbinding. je gaat wel over. Ik zal er Geert nog een keer op zetten.
    Leuk en mooi, alle foto's! Knap van Tristan , dat vele lopen, ik ben benieuwd wat hij zich er allemaal van zal herinneren.
    Verder geen nieuws, Guus groeit als kool, school is druk en buurvrouw Nanine is overleden (net).

veel plezier xxx jola

• 05 Februari 2012 - 14:05

Arno:

Leuk om de verslagen te lezen.
    Een wintertje overslaan is jullie aardig gelukt.
    Treinen rijden nauwelijks, auto’s alleen in de file.
    Heimwee naar Holland is dus niet nodig.

Hé luitjes veel plezier verder.
    Tot het volgende verslag.

VrGr

• 17 Februari 2012 - 18:07

Yolanda Reisner:

Ineke ben je spontaan carnivoor ??geworden