Douchegordijn - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu Douchegordijn - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu

Douchegordijn

Door: Ien, Sas en Tristan

Blijf op de hoogte en volg Ien, Sas en Tristan

08 Februari 2012 | Australië, Mount Gambier

In menig hotel is er heden ten dage godlof sprake van een douchescherm. Dit is prettig en aangenaam in gebruiksgemak en zorgt voor een douche-ervaring die het begin van de dag een zonnige rand meegeeft die de rest van de dag bijblijft. Dit voorkomt echtscheidingen en oorlogen en het is algemeen bekend, dat plekken op de wereld, waar er sprake is van doucheschermen, het ook vreedzaam toeven is.
Dit geldt niet voor door douchegordijnen geteisterde woestenijen op deze wereld, waar over het algemeen gure poolwinden en doffe hagel het leven zuur maken voor al diegenen die aldaar verblijven.
Des ochtends is 1 van de 1e handelingen, die men verricht, het opendraaien ener douchekraan. Hiertoe schuift men het gordijn open en reikt naar de daarvoor bestemde knop. Het gordijn pleegt dan alvast een klein beetje treiterig tegen de blote huid aan te schurken, maar dat is nog te verdragen.
Erger wordt het als de WARMwaterkraan daadwerkelijk opengaat.Hete lucht is lichter dan koude lucht en wat doet het gordijn dus? Hij kruipt gezellig de douchecabine binnen. Heerlijk even die blote man gezelschap houden, die daar zo naakt staat op de koude tegels.
Dit wordt door mij al snel ondervonden als een onaangename sensatie. Ik houd niet van reeds door velen voor mij betast plastic dat tegen mijn huid aanschuurt.
Wat nu te doen? Je kan even tegen het gordijn schoppen, maar daar trekt het zich niks van aan en nog venijniger dan eerst kruipt hij dicht tegen me aan.
Je probeert aan wat anders te denken. Bijv. hoe gek is het dat een druppel die van boven naar onder glijdt onderaan nog even groot is als boven, terwijl hij onderweg een heel spoor nalaat.
Of hoe zou het eruit zien als een kangaroo ook achteruit kan springen?
Of hoe zou een koala eigenlijk smaken?
Maar ook dit helpt allemaal niet. Het gordijn is hardnekkig en gaat over lijken.
Ondertussen hoopt de agressie in de cabine zich op en woest trap en sla ik (tegelijkertijd) naar het gordijn. terwijl ik me net heb ingezeept. Dit is een afrader.
De vloer is razend glad geworden en terwijl ik langzaam uit de cabine val, trek ik het gordijn achter me aan. Dank u baas, zegt het gordijn en bevallig drapeert ze zich over mijn hele lijf dat op de vloer in de badkamer ligt. Het stuk zeep dat ik heb losgelaten om het gordijn vast te pakken, ligt vlak voor mijn roodverbrande neus en kijkt me venijnig aan. Het fluistert zacht enige woorden in mijn richting.
"Het douchegordijn heeft gewonnen, sukkel."
En zo is het.

  • 08 Februari 2012 - 07:10

    Peter Nooijen:

    hahahahaaha maar je bent wel schoon en fris voor de volgende opfris beurt

  • 08 Februari 2012 - 08:01

    Richard:

    Hahahaha.. geen mooier vermaeck dan leedvermaeck! Hilarisch..
    Maar zoals altijd als het kalf al is verdronken: je moet het gordijn ff natspuiten, dan blijft ie wel hangen.. En een zeep aan een touwtje helpt ook (bestaan die nog?)

    Maar even serieus: denk je wel een beetje aan je gezondheid? Zo vroeg in de morgen om je heen slaan en schoppen lijkt mij psychisch ook niet al te best...

    De groeten daar,

    Richard.

  • 08 Februari 2012 - 09:29

    Raymond:

    Grappig hoor, al die verhalen.

    Keep up the good work!

    Raymond
    (vanuit Singapore)

  • 08 Februari 2012 - 16:16

    Irene:

    zo zie je maar: onderschat nooit je tegenstander(s) hahahahaha

    heb gelukkig ook een douchescherm

    x

  • 09 Februari 2012 - 11:04

    Sander:

    Ik dacht dat Ajax fans het moeilijk hebben. In een temperatuur van min zoveel kijken naar werkelijk de aller aller slechtste wedstrijd ooit in lange lange tijd. Met een 010 naast me die vrolijk sms’t dat hij waarschijnlijk de enige is die zich vermaakt. Geen alcohol te krijgen omdat het een risico wedstrijd betreft. Maar dan dit verhaal over de strijd tussen mens en douchegordijn. Het plaatst alles in perspectief. Waar heb ik me druk over gemaakt.

    NB Blijf schrijven man ik reis mee en ben erg benieuwd naar jullie verder Kiwi avonturen.


  • 10 Februari 2012 - 04:57

    Sacha:

    @ Richard: Ja dat klopt, maar als er een tussenruimte van zo'n 10 cm. tussen de onderkant en de vloer zit, dan wordt de hele badkamer echt een zwembad. Dus het blijft behelpen.
    Alles goed daar in Delft?

    @ Sander: En toch heb ik een razende medelijden met je. Maar ik word hier ook gepest hoor. Ik hoorde van de 0-2 in het vliegtuig naar Christchurch, omdat we GVD NATUURLIJK WEER VLAK VOOR EEN UTRECHT SUPPORTER ZATEN NIET TE GELOVEN BEN JE IN FUCKING NIEUW ZEELAND!!!

  • 17 Februari 2012 - 18:03

    Yolanda Reisner:

    Een geboren schrijver geweldig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ien, Sas en Tristan

Hallo, Zijn 3 maanden in Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië. Veel leesplezier! Je kan altijd een berichtje achterlaten, vinden we leuk. XXX Ien, Sas en Tristan.

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 48131

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 28 Februari 2013

No Kanga In Sri Lanka

12 Januari 2012 - 10 April 2012

Down under and up above, here we go!!!

Landen bezocht: