Airplane/port - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu Airplane/port - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu

Airplane/port

Door: wunders

Blijf op de hoogte en volg Ien, Sas en Tristan

20 Januari 2012 | Australië, Gold Coast

Na een aangename eeuwigheid op het me alleszins meevallende vliegveld van Jakarta eindelijk de lucht in. Iets ten noord-westen van Australie, schat ik, het meest spectaculaire vuurwerk ooit van zeer nabij meegemaakt. Tot mijn talloze gebreken hoort nu eens een keer niet vliegangst, dus ik genoot. Maar het halve vliegtuig voerde opeens wat luidere eng weer overschreeuwende gesprekken of zat juist heeeeeel stilletjes semi-dapper te wezen. Het vliegtuig trilde enigszins vervaarlijk en door de inferno gelijkende bliksem hoefde er binnen niet eens licht aan. Maar opeens vanuit het niets de dwingend geruststellende keiharde stem van Tristan: o kom er eens kijken, wat er in m'n schoehoentje zit. Alles gekregen....etc....
Op het vliegveld van Sydney wachtte er een batterij aan car rental maatschappijen op ons. Het ene nog gemenere op onze portemonnee gerichte grijnslachje dan de ander. Maar ja we wilden toch een auto. Dus we gingen tegenover het car rental balaljon zitten met de o zo handige iPad in de hand en natuurlijk de o zo handige overal aanwezige wifi in de lucht. En voilà we kregen iets voor 100 dollar goedkoper inclusief alle verzekeringen wat jer bij die dure rental duivels ook nog eens een keer bij moest kopen. Alleen voor de definitieve laatste klik naar echte boeking konden we nog niet zien welke van die satans het waren want het ging hier om een soort van tussenbedrijf. Dus ging ik met de iPad op de juiste pagina geopend, in de hand, naar de car force toe om ze er 1 voor 1 mee te confronteren. Ze schrokken zich een hoedje, of Zola's Tristan zou zeggen, ik schrok jou een hoedje. Maar niemand kende deze prijs en het tussenbedrijf natuurlijk. Dus met alle risico boekte ik en jaaaaa hoor, de middelste Truus was het slachtoffer. Leve de nieuwe media!!!

• 19 Januari 2012 - 20:51

Erwin:

Overal in de wereld staan wij, nederlanders, er toch om bekend?! Wij willen veel voor weinig!!

Ga zo door! Promoot Nederland en de nederlanders!!

Blijf genieten! Doe ik ook van jullie reisverslag...............

Groet,

Erwin

• 20 Januari 2012 - 07:33

Peter N:

Tja, voor niets gaat de zon op en voor weinig blijft hij schijnen maar het blijft duur

• 25 Januari 2012 - 08:25

Paul W:

Belangrijkste vraag: Wat voor auto???