Schot in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu Schot in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu

Schot in Nieuw Zeeland

Door: Ien, Sas en Tristan

Blijf op de hoogte en volg Ien, Sas en Tristan

08 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

We zijn inmiddels in Nieuw Zeeland aanbeland sinds gisteren 7 februari.
Na een fantastisch verblijf op Kangaroo Island werden we nog gepest door de auto, die het blijkbaar minder naar zijn zin gehad had dan wij, omdat hij van Ien geen bonuspunten mocht verdienen met het kapotrijden van talloze kangaroos en koala's zoals veel andere eilandauto's wel mogen.
Dus toen wij op de ferry wachten om weer terug te gaan naar het mainland (wij waren de eerste in de rij!) dacht de auto na een blik op onze gelukkige en breeduit lachende gebruinde gezichten: Weet je wat? Ik heb een hekel aan jullie. Jullie zijn een vervelend en irritant gezinnetje en ik ga jullie nog even het leven zuur maken. Dus toen Ien de auto verliet (met de sleutel op de bestuurdersstoel) zei de auto: Tsjk tsjk tsjk tsjk tsjk voor elke portier en de achterklep 1 tsjk en dicht ende op slot was den auto. Het sleuteltje op de comfortabele bestuurdersstoel deed van hahaha en lachte in zijn metalen knuistje. Jullie komen er voorlopig even niet in vrienden! En dat klopte. 1,5 uur later (net genoeg om ook de volgende ferry te missen) kwam de road assistance. Nou ja, een halve dag verloren.
Vervolgens hebben we heerlijk op ons dooie gemakkie de Great Ocean Road afgereden met 3 overnachtingen onderweg.
De laatste dagen spendeerden we in Melbourne. Een hele leuke stad. In de zoo ontdekten we midden op een vol terras met heel veel mensen (het is een vrij groot terras)dat Tristan het idee heeft postgevat, dat hij doordat we hem af en toe langs de kant van de weg hebben laten plassen in de buitenlucht, hij dit gezellig en lustig overal kan doen. En dus was het vaantje gauw uit de broek geglipt en was er bijna een natuurlijk watervalletje aan de attracties van de zoo toegevoegd, maar omdat Ien net zo snel is als Florence Griffith werd dit nog net op tijd voorkomen. Dit moeten we er dus nog even uit opvoeden zeg maar.
Onderweg naar Melbourne nog schitterende rotsformaties gezien langs de kustlijn, waaronder de 12 apostles en ook de plaatsjes onderweg waren schattig, zoals Strathalbans met wel hele lawaaierige vogels, die me terug deden verlangen naar de tijd van de luchtdrukpistolen op de lagere school (sorry, Jol), maar goed, ze waren wel mooi. Die vogels.
Zitten nu in een internetcafé en hebben net ons hotel geboekt voor de volgende 3 dagen.
Hier in de omgeving van de door Schotten gestichte stad Dunedin heb je een mooi park met wat bezienswaardigheden.
C U!

• 08 Februari 2012 - 08:19

Paul W:

ik heb nog steeds nergens kunnen lezen wat voor auto het nou was. Toch wel essentiele informatie.

• 10 Februari 2012 - 04:49

Sacha:

Ha Paul,

Leuk dat je meeleest. Je weet ik ben niet zo'n auto-adept, maar de 1e auto was volgens mij een Hyundai (vraag me niet naar modellen), de 2e iig een Hyundai (Getz, kan dat?) en nu rijden we in een Ford Focus. Hier rijden we een maand mee rond in NZ en daarna in Indonesie wordt het OV. Het zijn alle3 5-deurs en de Ford heeft een 2.0 l. motor. Dus je hebt nu een totaalplaatje van vakantie-auto Wunderlich.
    Sorry voor deze late reactie.

• 17 Februari 2012 - 18:05

Yolanda Reisner:

waanzinnige foto's Ineke en je lover en Tristan

• 23 Februari 2012 - 05:50

Halibra:

Daar hoef je toch niet zo lang voor te vliegen ;-) die hebben ze in Nederland ook