Jakarta post - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu Jakarta post - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu

Jakarta post

Door: Ien, Sas en Tristan

Blijf op de hoogte en volg Ien, Sas en Tristan

14 Januari 2012 | Indonesië, Jakarta Pusat

Even een tussendoortje voordat we naar aussieland gaan. Nagelschaarblues. Vergeten en mijn nagel is gescheurd and oh wow wow i'm down and out cause i forgot my nailscissors...goed het moge duidelijk zijn we zitten op het vliegveld in Jakarta en we moeten lang op ons vliegtuig wachten. Gister hier aangekomen en met de koffers buiten meteen besprongen. We hadden hier een hotel geregeld vanuit Nederland maar indomannetje dacht, die Hollanders hebben ons hier eeuwenlang voorgelogen dus waarom zou deze nu niet jokken? Dus ik zei "Nee broer al geregeld en ik ga nu ZELF voor vervoer zorgen." mannetje: "Hahaha naar dat hotel? Whahaha dat hotel,dat ik niet ken of niet bestaat, heeft geen vervoer of weet helemaal niet eens geeneens niet wat vervoer is. Ik verslik me bijna in mijn indonesische rijstwafel zeg, die trouwens ook, in overheerlijke sambal gedoopt, bij de broer van de zwager van de neef van de tuinman van de president te koop zijn, maar dat terzijde. Maar die dus weet prima wat vervoer is. Sterker nog, die heeft het hele totaalconcept van het begrip vervoer uitgevonden! Dus ik zou nu maar heel gauw in mijn busje stappen anders komt Brama brami de Indonesische dondergod naar beneden en die zal die Indonesische rijstwafel IN OVERHEERLIJKE SAMBAL GEDOOPT, waar we het net over hadden, eens in een plekje stoppen waar je dat liever niet hebt." Gelukkig ben je op dat moment een zeer ervaren reiziger en je stapt gewoon lekker door onderwijl af en toe even flauw glimlachend naar de zijkant waar je dat mannetje vermoedt en af en toe even een gebaar makend naar het algemene onafhankelijke infopunt waar je zeker weten je info over het vervoer dat dus volgens het mannetje in Indonesië een vaag begrip schijnt zijn behalve bij zijn goede vriend, gaat halen. En wonderwel is er een magische grens van 5 meter voor je doel. Als je daar bent weet het mannetje dat je het echt meent en haakt ie af. Dus enige tijd later kwam er, op aanvraag, op miraculeuze wijze een bus van het hotel. Miraculeus vooral omdat ze onbekend zouden zijn volgens het mannetje met het hele begrip vervoer... Het hotel trouwens was bekender met het begrip vervoer dan met het begrip onze boeking. Maar ook weer opgelost dus nu wacht Sydney!

• 14 Januari 2012 - 12:52

Richard:

Ik krijg sterk het idee dat het meer dan alleen sambal was, waar die wafels in waren gedoopt... Wafels, is dat niet een Belgische uitvinding? :P

Ow, enne, hier schijnt ook gewoon de zon, waarom zijn jullie ook weer weggegaan? :P

Groeten uit een stiller dan normaal Delft.

• 14 Januari 2012 - 17:34

Femke:

Hahaha Ien!
    Je positieve energie straald door het beeld heen! :) super leuk.

Geniet ervan!

• 15 Januari 2012 - 11:49

Arno:

Hoi daar,

Ik lees dat alles goed gaat daar, op een nagelschaartje en natuurlijk dat ene mannetje na dan.
    Hé Sas heb met je kop in de schoensmeer gezeten?
    Of zit die kleur er echt al na één dag op.

Veel plezier in Sydney.

Groet uit het zonnige Holland,
    Arno

• 18 Januari 2012 - 15:45

Eva, Sander En Julia:

Oh, wat leuk om jullie verslagen nu eens te lezen in plaats van ze zelf te schrijven.

Heerlijk herkenbaar. Jullie zijn nu natuurlijk al in Australië
    Ben zo benieuwd hoe jullie het vinden, stuur maar snel een berichtje.

Groeten, vanuit een druilerig Nederland.

• 17 Februari 2012 - 18:12

Yolanda Reisner:

typerend ja, ik ken het ha ha