De Bintang club - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu De Bintang club - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu

De Bintang club

Door: Ien, Sas en Tristan

Blijf op de hoogte en volg Ien, Sas en Tristan

03 April 2012 | Indonesië, Ubud

In het zwembad op het heerlijk luxe resort op Lovina hebben wij een hele lieve familie uit Nijmegen (Bart, Chrisje en de kinderen Joris en Meike) ontmoet, waarmee wij onze uiterst vermoeiende dagen, mag ik wel zeggen, op Bali doorbrengen. Althans vermoeiend voor Bart en mij, want wij vormen de door Bintang, de naam zegt het al nietwaar, gesponsorde zwemvereniging 'De Bintangclub'. En als de dames en kids (en trouwens ook alle andere denkbare getuigen) er niet bij zijn, trainen wij wat af. De zwembaden in Lovina en ook hier weer in Ubud, waar wij nu al een aantal dagen doorgebracht hebben, zijn doordrenkt van ons goudschuimende zwemzweet.
Helaas vormen de dames en kinderen een lelijke hinderpaal op ons trainingspad. Want ook in het huishoudelijk werkveld staan wij ons mannetje en wij vliegen van hot naar her om hen te verzorgen, maar ja....zo komen wij natuurlijk niet toe aan de vervolmaking van ons doorwrochte trainingsschema. Dus zijn wij genoodzaakt deze leemtes op te vullen met het tevredenstellen van onze enige trouwe sponsor, zoals eerder vermeld Bintang dus. Het is jammer natuurlijk, maar wij weten heus wel wat de plichten des vaderschaps zijn hoor. Heus wel.
Maar goed, nadat Tar (de broer, neef, zwager, oom of vriend) van Sar ons had achtergelaten in het heerlijke resort in Lovina, hebben wij vnl. lekker gegeten, gezwommen, getraind (althans Bart en ik dan natuurlijk) en geslenterd. Genoten dus. Ik merkte ook wel, dat het behoorlijke activiteitenschema van de voorgaande 2,5 maand best wel haar tol ging eisen van mijn lichaam en ik wil weer uitgerust ten kantore verschijnen natuurlijk.
Over kantoor gesproken, het is ongelooflijk, maar Chrisje is pensioenadviseur bij........Achmea in De Meern. Misschien hebben we dus wel langs elkaar heen geschuifeld in de drukte van de Jaarbeurshallen op het Achmea 200 feest.
In Lovina zijn Ien en Tristan nog in alle vroegte om 6 uur dolfijnen wezen spotten en heerlijk genoeg voor hen, konden ze vele van deze lieve dieren van dichtbij aanschouwen. Ien enik hebben dit op onze reizen al eerder ervaren maar voor het mannetje is het natuurlijk feest. Datzelfde gold ook voor het bezoek aan het olifantenpark hier dichtbij Ubud.
Verder was er ook het verplichte bezoek aan het Monkey Forest, waar je wel naar toe moet, als je in Ubud bent. Ik was er voor de 3e of 4e keer, maar ik vond het nog steeds leuk. Maar Joris en Tristan werden instinctmatig als makkelijke prooien gezien door de hondsbrutale apen en dat was voor hen nu en dan wel wat beangstigend. Uiteindelijk ook dat weer overleefd en nu wacht alleen Sanur nog.
Vrijdag hebben we onze paspoorten ingeleverd bij de Immigrasi op het vliegveld en we hopen die weer in ontvangst te mogen nemen in ons hotel in Sanur. Denk dat ik zo nog maar wat ga dri...trainen bij Bart en dan is het weer tijd om het hele rotte karwei ter hand te nemen van uitzoeken welk overheerlijk restaurantje we nu weer gaan vereren met ons bezoek.
Jaja jullie medelijden is hier wel op haar plaats ja.

• 03 April 2012 - 08:24

Erwin:

Ik zou zeggen: blijf in training!! Ajax is op weg naar het kampioenschap en om dat te vieren kan je niet goed genoeg getrained zijn!! Jammer dat er, ook in het verre buitenland, niet te ontkomen valt aan Achmea.... Gelukkig tref je een goede trainingsmaat en tref ik je daardoor 16 april volledig uitgerust weer tegenover me aan ten kantore.................

Genieten jullie nog even van elkaar!

Groet,

Erwin

• 03 April 2012 - 08:49

Buurman Richard:

Jeetje, wat een verhaal weer.. hopelijk kom je goed afgetraind weer terug dan ;)
    Ik merk wel dat de stemming van het verslag flink veranderd door al dat trainen..

Geniet er nog maar even van, groeten daar!!

• 03 April 2012 - 11:56

Kim Ouwehand:

Hoi Ineke, Sasha en Tristan,
    Wat lekker dat jullie zo'n mooie reis maken! Ben erg benieuwd naar de verhalen.
    Nog veel plezier in de resterende dagen!!

X Kim

• 03 April 2012 - 13:50

Raymond:

Ja, ja, het leven is zwaar

• 03 April 2012 - 15:12

Yolanda Reisner:

met een dikke schuimkraag ha ha.

• 03 April 2012 - 15:14

Yolanda Reisner:

Goed joh Ien durian eten , jullie zien er zo senang uit geweldig.

• 04 April 2012 - 19:50

Eva:

Hallo Sas, Ien en Tristan,

Oh wat lekker om dit weer te lezen en te zien. Zie ons nog zo staan bij de waterval, het monkeyforrest (Julia werd daar ook besprongen door agressieve aap) en ons fantastische huis bij Lovina. Wij hebben dezelfde foto van Sanders Homestay gemaakt!

Ook wij maakten daar nieuwe vrienden na maanden druk reizen en hadden het
    heel druk met het ultieme nietsdoen, aangevuld met Bintang en Bali Hatten (de Balinese wijn).

Geniet nog ff ultiem van jullie laatste dagen, balen voor jullie dat het er al weer bijna op zit,
    maar we hebben ook wel heel veel zin jullie weer te zien en te spreken.

Groeten, Eva, Sander & Julia

• 07 April 2012 - 16:11

Yolanda Reisner:

Jammer het zit er bijna op, een hele goede en behouden vlucht terug naar Holland.