Menu in Sri Lanka II - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu Menu in Sri Lanka II - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Ien, Sas en Tristan Wunderlich - WaarBenJij.nu

Menu in Sri Lanka II

Door: Ien en Sas

Blijf op de hoogte en volg Ien, Sas en Tristan

26 Februari 2013 | Sri Lanka, Galle

'Zo, meneer denkt grappig te zijn'.
'Eeeh hoe bedoel u precies?'
'Meneer bestelt rice and curry. H A H A H A. Ik lach me een Sri Lankaans hoedje.'
'Nou ja, ik dacht, nu ik hier in dit wat meer toeristisch gebied drie dagen half mislukte pizza heb gege....'
'Meneer komt met de air van een toerist met veel geld ons prachtige verherbouwde restaurant binnen en meneer denkt gedacht te hebben te denken grappig te zijn door arme sloeber-voer te bestellen. Nogmaals H A H A H A lach ik als een rice and curryboer. Met kiespijn. Veel Sri Lankaanse kiespijn, meneer. Kent u die kiespijn? Heftig meneer. Erg heftig.'
'Maar ik dacht....'
'Jajaja, u dacht, meneer. U denkt, ach die domme Sri lankaantjes weten niet beter. Die slikken alles voor zoete koek. Met curry. Erg lekker trouwens. Hier op de hoek woont de zwager van de broer van de tante van een zwager van een broer van de tante van een zwager van mij, die heerlijke zoete koek met curry verkoopt. Maar daar gaat het nu niet om meneer. Wij doen hier ons best om met de moderne tijd mee te gaan, meneer. En uw koloniale maniertjes schoppen ons weer terug de bush bush in. Schandelijk!'
'Maar dat was helemaal niet de bedoe...'
'En die arrogante smoesjes word ik ook meer dan zat, meneer. Rice and curry....rice and curry....zodalijk gaat u ons nog vertellen, dat u denkt, dat we hier allemaal boeddhist zijn en op full moon day bier in theekannen verkopen.'
'Nou, ik heb zelf meegemaakt, dat....'
'En nu is het genoeg meneer. Onmiddellijk mijn zaak uit. Opzouten!'
'Excuses. 1000 maal excuses. Ik wist niet dat....'
'Bent u hier nog?! Moven!'
'Ja meneer. Dank u wel meneer.'

  • 26 Februari 2013 - 13:37

    Sander:

    In Europa hebben we ook zo onze voedsel problemen. De Zweedse balletjes zijn uit de IKEA schappen gehaald er blijkt een vreemde substantie in te zitten. Dit is in Tsjechië ontdekt met de volgende verklaring: ''Daar was sprake van een indicatie dat mogelijk paardenvlees aanwezig zou kunnen zijn.'' Uit betrouwbare bron blijkt dat sommige balletjes in het schemerlicht gelijkenis vertonen met Anky van G. Inmiddels worden op Marktplaats absurde bedragen geboden voor reeds ontdooide balletjes. Er heerst paniek in de straten en Stichting correlatie kan de telefoontjes nauwelijks aan. Minister president Rutte zal zich vanavond tot het volk richten. Het gerucht gaat dat Bonfire tot Buitengewoon Minister wordt benoemd maar mogelijk kiest hij voor de optie om het probleem weg te grijnzen. Hopelijk blijft dit probleem beperkt tot Europa
    Groeten van een bezorgde Ikea Family pashouder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ien, Sas en Tristan

Hallo, Zijn 3 maanden in Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië. Veel leesplezier! Je kan altijd een berichtje achterlaten, vinden we leuk. XXX Ien, Sas en Tristan.

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 48074

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 28 Februari 2013

No Kanga In Sri Lanka

12 Januari 2012 - 10 April 2012

Down under and up above, here we go!!!

Landen bezocht: